Jak v dnešní době vystavovat faktury?

Archivování faktur a učetních dokladů.

Představme si scénář, kdy potřebujeme vystavit několik faktur měsíčně.

Asi první varianta jak toho dosáhnout bude u každého stejná, zkusí si na Internetu najít šablonu pro vystavení faktury v aplikacích jako je Word nebo Excel. Do šablony faktury ručně zadá všechny údaje o dodavateli, příjemci a fakturovaných položkách, několikrát je ještě překontroluje a fakturu uloží někam na disk v počítači. Následně zkusí daný soubor převést do PDF a poslat klientovi. Logo či podpis by na faktuře vypadaly jistě profesionálně a moc hezky, ale to už je zase spoustu práce navíc. Tato procedura není zrovna nejefektivnější a je poměrně náchylná k chybám na faktuře. Faktury jsou někde na disku bez historie o platbách, jednoduchém přehledu o splatnosti a jiných užitečných informací. V případě další faktury se celý proces opakuje, fakturu zkopírujete, přepíšete všechny údaje, nějak uložíte do PDF, spustíte poštovní program a odešlete klientovi. Poté ještě ručně otevřete všechny dříve vystavené faktury jestli už nejsou po splatnosti. Ovšem které to jsou? Můžeme si na ně vytvořit složku, do které je budeme přesouvat, ale už se nám ta administrativa nějak začíná komplikovat.

Teď si představme, že se Vaše potřeby změnily a faktur jsou desítky, stovky či dokonce možná tisíce. Tím už je první varianta absolutně ze hry.

Druhá varianta by mohla být zkusit zabrousit do vod účetních systému, které jsou primárně vytvářeny pro účetní a vyzkoušet některou z dostupných aplikací. S největší pravděpodobností strávíte několik prvních dnů u dokumentace a manuálů, jenž se stanou vaší každodenní četbou. Brrr, opravdu hrozná představa. Určitě si nepřejete aby vám takové systémy svojí komplikovaností přidělaly nejednu novou vrásku na čele navíc.

Se vším je navíc spojena bezpečnost dat. Faktury máte jen tak na disku, který se může porouchat, omylem je můžete smazat, stát se terčem nějakého trojského koně nebo viru a data jsou pryč či v horším případě všude.

Také se často stává, že potřebujete vystavit fakturu, ale ty máte na stolním počítači a teď koukáte do notebooku a nevíte ani číslo poslední vystavené faktury. Prostě faktury máte tam nebo tam, ale nikdy ne na všech místech a ve stejné podobě.

Jak toto všechno vyřešit? Tedy ušetřit spoustu času vytvářením faktur, jejich odesíláním, kontrolou splatnosti, zálohováním a mnoha dalšími administrativními úkony? A co takhle mít navíc všechna data kdykoliv k dispozici a to pomocí šifrovaného spojení jaké používají bankovní instituce?

Odpověď je on-line fakturační systém iFakturant.

Vyzkoušejte si zdarma jak může být fakturování rychlé, efektivní a snadné.

Jan Weber +420 604 140 883

Přemysl Diviš +420 774 343 086

 

© iFakturant, s.r.o. 2015   www.ifakturant.cz  Obchodní podmínky